Please Scroll Down to See Forums Below
How to install the app on iOS

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.

Note: This feature may not be available in some browsers.

napsgear
genezapharmateuticals
domestic-supply
puritysourcelabs
Research Chemical SciencesUGFREAKeudomestic
napsgeargenezapharmateuticals domestic-supplypuritysourcelabsResearch Chemical SciencesUGFREAKeudomestic

Riesgos Con El Tamoxifeno

Antes de que se sigan confundiendo:

La carencia de estrógeno si es un riesgo cardiovascular, PERO el tamoxifeno no reduce el estrógeno, solo lo bloquea en ciertos tejidos o células, mientras que en otros actúa como un estrógeno.

Si tomaran un anti-estrógeno como anastrozole, femara o letrozole, entonces SI incrementan el riesgo cardiovascular, porque esos si reducen el estrógeno.

Saludos.

Isisto....
como cualquier ACO (anticonceptivo oral) siendo un estrógeno también, revisar los efectos adversos de éstos... veran que el tromboembolismo y los sindromes varicosos estan presentes....

es a eso a lo que yo pensé que hacía referencia Colifa

Manny, no solo los médicos de alli estan deacuerdo en eso, pero no tengo ganas de discutir el asunto...

1995? en 7 años debe haber unos cuantos estudios mas, y bueno a pesar del tiempo sigue siendo la opcion inicial en algunos de los ca de mama.

Saludos

Muscle doc:

Si mal no recuerdo por un trabajo que hice en la universidad (hace como 6 años :) ), son los prostágenos los que incrementan el riesgo cardiovascular, los cuales son componentes de muchas formulaciones anticonceptivas, no el estrógeno, el cual tiene un efecto positivo en los lípidos en la sangre.

De todos modos, estaré encantando de que postees estudios que demuestren que estoy equivocado (puede pasar, asi como el cometa Halley pasa cada 75 años :D ).

Saludos.

Más argumentos a mi favor:

1: Ther Umsch 1994 Nov;51(11):748-54
Related Articles, Links

[Cardiovascular effects and estrogen/gestagen substitution therapy]

[Article in German]

Kuhl H.

Abteilung fur gynakologische Endokrinologie, Universitats-Frauenklinik Frankfurt am Main.

After the menopause there is a profound increase in cardiovascular diseases which is mainly based on an enhanced development of atherosclerosis caused by an estrogen deficiency. The most important pathomechanisms are the rise in LDL-cholesterol and triglycerides as a result of an impaired elimination of LDL and remnants in the liver, and an enhancement of LDL oxidation in the arterial intima. Moreover, at the site of endothelial lesions the occurrence of vasospasms and platelet aggregation is facilitated in estrogen-deficient women which may lead to ischemia. Epidemiological studies revealed that replacement therapy with natural estrogens reduces the risk of cardio-vascular diseases by 30 to 50%, whereby the protective effect is not impaired by the addition of progestogens. The mechanism of action is only partly based on the favorable effect of estrogens on lipid metabolism. Besides an increase in HDL, estrogens may reduce LDL-cholesterol by means of an enhancement of receptor-mediated elimination of LDL and remnants in the liver. A rise in triglycerides is of no clinical relevance, if based on an estrogen-induced increase in triglyceride synthesis and VLDL-LDL turnover. Even in the case of an unfavorable lipid pattern estrogens may protect from atherosclerosis, as they inhibit LDL oxidation by scavenging free oxygen radicals. Finally, estrogens may cause vasodilation which is partly endothelium - dependent, but presumably is also based on the blockade of calcium influx into smooth muscle cells. This may be of particular importance in women with endothelial lesions, e.g. coronary sclerosis.(ABSTRACT TRUNCATED AT 250 WORDS)

PMID: 7839333 [PubMed - indexed for MEDLINE]
--------------------------------------------------------------

1: Ann Endocrinol (Paris) 1979 Jan-Feb;40(1):47-8
Related Articles, Links

[Ischemic cardiovascular accidents during treatment with progestins alone. Apropos of 3 cases]

[Article in French]

de Gennes JL, Turpin G, Baulac L.

Three cases of ischaemic cardio-vascular accidents are reported under progestative treatment; the drug used was chlormadinone acetate (0,5 mg daily) in one patients, and norethisterone (5 mg daily) in two others. The accident was observed in two cases at the end of the second menstrual cycle and in one case after three years. Lipid abnormalities have been detected in the three cases: minor type IV (two patients) and mixed hyperlipidaemia (one patient).

PMID: 87143 [PubMed - indexed for MEDLINE]
--------------------------------------------------

1: Prog Clin Biol Res 1985;192:233-9
Related Articles, Links

Progesterone derivatives that bind to the digitalis receptor.

LaBella FS.

Examination of mammalian steroid hormones, their metabolites and semi-synthetic analogs in a radioreceptor binding assay for cardiac glycosides led to the identification of active derivatives of hydroxyprogesterone. The active compounds are potent inhibitors of purified sodium, potassium-ATPase and of the sodium pump in isolated tissues. Metabolism of progesterone offers a mechanism for the generation of endogenous substances that resemble, both structurally and biologically, the digitalis cardioactive steroids.

PMID: 3001755 [PubMed - indexed for MEDLINE]
--------------------------------------------------------

A ver muchachones, quiero argumentos sólidos :D

Saludos.

Goering, veo tu punto de vista pero los estudios son de: 1979, 1985 y 1994. En 1979 aun no se sabia nada del SIDA, y aun algunos imaginaban que el Cancer era un virus. En 1985 habian locos que pensaban que al tocar un vaso se cogia el HIV. Y seguimos con los mitos. Hasta hace poco se descubrio que las patatas fritas de McDonalds provocaban el cancer....... Dios que susto !

Si, pero hasta ahora nadie me ha posteado un SOLO estudio, solo una noticia. Ya he posteado varios estudios que demuestran mi punto.

Saludos.

Goering said:
Si, pero hasta ahora nadie me ha posteado un SOLO estudio, solo una noticia. Ya he posteado varios estudios que demuestran mi punto.

Saludos.

Pues hay los estudios y hay las experiencas de vida que los medicos tienen. Y segun ellos (no veo porque serian mentiras) el tamoxifeno es riesgo. No tanto como el anastrazole, examestan o lestrozole, pero si es uno. Por ahi como el Teslac (otra droga de la vieja escuela). Los estudios valen lo que valen. Cada uno reacionan de manera diferente. Lo mismo pasa con el DNP. A veces le toca la mala suerte a alguien...

Manny78:

Hay puntos en la medicina que no estan suficientemente estudiados, en los que si vale decir que hay que contar con la experiencia personal. Sin embargo, este no es el caso, este es un punto muy bien estudiado y sustentado desde hace años. Por algo la medicina es una ciencia, porque se basa en estudios que siguen un método cientifico, y no en opiniones. Ahora, si prefieres confiar más en una opinión, entonces no vale la pena discutir, porque yo discuto principalmente cosas demostrables, y cuando no lo son, siempre lo aclaro con una frase al estilo "en mi opinión, ...".

Saludos.

Top Bottom